Datorită investițiilor în infrastructură din ultimii ani, eMAG a eficientizat procesul de livrare și a scurtat timpul inclusiv pentru livrarea standard, nu doar pentru cea planificată. Compania oferă o rețea de sisteme easybox, aflată în continuă creștere, și investește atât în livrarea coletelor cu automobile 100% electrice, cât și într-un sistem din ce în ce mai transparent și predictibil de livrare a comenzilor. Iată ce oferă eMAG din punct de vedere logistic și experiență de livrare, prin serviciul standard:
Logistica eMAG pentru livrarea comenzilor
eMAG folosește două depozite care se întind pe o suprafață totală de peste 200.000 de metri pătrați. Cel mai mare dintre ele poate stoca până la 3 milioane de produse. Este cel mai mare depozit din Europa de Sud-Est și a fost inaugurat în 2018, după o investiție de 65 de milioane de euro. Ce înseamnă asta?
- Terenul pe care este amplasat are o suprafață de aproximativ 600.000 metri pătrați - de 4 ori suprafața Parcului Cișmigiu
- Depozitul are o suprafață de 126.000 metri pătrați, echivalentul a 20 de terenuri de fotbal sau de două ori amprenta la sol a Casei Poporului
- Parcarea acestui depozit are 5630 metri pătrați, suficient pentru 55 de tiruri parcate simultan
- În cadrul depozitului lucrează 950 de angajați
eMAG oferă clienților libertatea de a comanda prin intermediul firmelor de curierat FAN Courier și Sameday (achiziționată de eMAG în 2017). În plus, clienții eMAG își pot ridica comenzile din cele 16 showroom-uri din întreaga țară, de la cele 625 de oficii Poșta Română, sau deschizând lockere easybox. Clienții pot vedea aici rețeaua în extindere a punctelor de livrare eMAG.
Rețeaua eMAG easybox: mai puțină poluare și livrări mai eficiente
eMAG a lansat rețeaua easybox în noiembrie 2018 și are în plan să ajungă la 1.000 de puncte easybox până la finalului anului 2020. De asemenea, compania vrea să pună la dispoziția clienților serviciul de retur în easybox în lunile următoare.
Prin rețeaua easybox, eMAG contribuie la reducerea consumului de dioxid de carbon datorită numărului mai mic de drumuri parcurse de o mașină pentru a livra comenzile. Cele 50 de drumuri, necesare în cazul livrării tradiționale pentru 50 de colete, devin unul singur cu livrarea prin easybox. Potrivit analizelor eMAG, ridicarea unui colet prin intermediul easybox reduce consumul de dioxid de carbon cu cel puţin 20,5% faţă de metoda tradiţională de livrare a coletului prin intermediul serviciilor de curierat. Mai mult, dacă pentru fiecare colet livrat prin intermediul firmelor de curierat se produc 300 g emisii de dioxid de carbon, un colet încărcat într-un sistem easybox presupune un consum de numai 14g de dioxid de carbon. Consumul de combustibil este și el semnificativ diminuat, la 0,01l/colet, în timp ce livrarea prin servicii de curierat clasic presupune un consum de 0,23l de combustibil pentru fiecare colet.
De asemenea, livrarea prin rețeaua easybox presupune și un tarif de livrare redus la jumătate, oferind mici economii clienților eMAG.
În acest moment, rețeaua easybox numără 144 de lockere în București, și este prezentă în județe precum Arad (7), Argeș (11), Bacău (9), Bihor (11), Brăila (11), Brașov (17), Buzău (4), Cluj (19), Constanța (20), Dâmbovița (7), Dolj (11), Galați (3), Iași (16), Ilfov (23), Maramureș (5), Prahova (6) și Timiș (25).
eMAG Green Delivery: livrare cu mașini electrice
eMAG Green Delivery este un serviciu de livrare lansat împreună cu Sameday, bazat pe livrarea coletelor cu automobile 100% electrice. Acesta este activ pentru livrarea planificată în București și județul Ilfov, urmând a fi extins și pentru alimentarea rețelei easybox.
eMAG și Sameday își propun să ajungă la 70 de vehicule 100% electrice și, treptat, să reducă amprenta de carbon asupra mediului înconjurător. La lansarea din ianuarie 2020, eMAG Green Delivery includea șase automobile Nissan E-NV200, fiecare cu o capacitate de peste 200 de colete și o autonomie între 200 și 300 km. Stațiile de încărcare ale automobilelor electrice sunt alimentate cu energie 100% verde.
Investițiile în logistică: cum îmbunătățește eMAG procesul de livrare al produselor către clienți?
Toate aceste date și statistici sună bine, dar mulți dintre voi vă întrebați probabil: ce înseamnă asta pentru mine? Este livrarea mai eficientă și mai rapidă? Pentru a vedea cum stau lucrurile "în teren", am analizat două comenzi făcute pe eMAG, pentru a vedea ce fel de experiență avem. Atunci când comanzi orice de pe eMAG, trebuie să alegi ce tip de livrare dorești. Bineînțeles, livrarea planificată, care este a doua zi într-un interval orar ales de client, este mai scumpă decât livrarea standard: 19,99 lei vs. 9,99 lei. Dacă alegi să folosești sistemul easybox sau ridicarea de la oficiile Poștei Române, costul livrării standard scade la 4,99 lei.
Cât timp comanzi un produs aflat în stocul eMAG, livrarea standard nu este lentă. Dimpotrivă! Pentru un produs comandat pentru livrare la un punct easybox din București, livrarea estimată a fost a doua zi după efectuarea comenzii, în intervalul 17:00 - 23:59, în timp ce livrarea planificată ar fi fost făcută cel mai devreme a doua zi în intervalul 9:00 - 11:00. Am confirmat estimarea oferită de eMAG în momentul plasării și plății comenzii. În după-amiaza următoare, produsul mă aștepta în punctul easybox. L-am ridicat în drum spre casă, cu două ore mai devreme decât orarul estimat inițial de sistemele eMAG.
Într-o altă comandă, realizată în februarie 2020, am cumpărat un purificator și umidificator de aer destul de greu și voluminos. Pentru că valoarea produsului cumpărat a depășit 1500 lei, am beneficiat de livrare standard gratuită, care a fost realizată prin Sameday. Așa cum se vede în desfășurarea comenzii, produsul a fost comandat și plătit seara, în jurul orei 17, iar a doua zi la ora 11:55, produsul fusese primit la adresa menționată în comandă.
Două produse comandate la o lună distanță, folosind livrarea standard prin curier sau easybox, la costuri reduse, ambele livrate în intervalul de estimare oferit de eMAG la momentul realizării comenzii.
Ce părere ai despre livrarea standard oferită de eMAG?
Acum că știi mai multe despre investițiile eMAG în logistică și serviciile de livrare a comenzilor către clienți, dar și ce experiențe am avut noi cu livrarea standard, spune-ne despre experiențele tale de cumpărături de la eMAG. Ai avut experiențe pozitive asemeni nouă sau ai feedback constructiv de oferit pentru planurile de viitor ale companiei? Comentează mai jos și hai să discutăm.