
Atunci când creezi un cont de utilizator nou în Windows 11, sistemul de operare îl setează drept un cont Standard, fără permisiuni de Administrator. Dacă vrei să promovezi acel utilizator la statutul de Administrator, o poți face, dar numai dintr-un alt cont cu permisiuni de Administrator. Ți se pare complicat? Atunci, ești în locul potrivit, deoarece acest ghid prezintă toate metodele de a schimba Administratorul în Windows 11, inclusiv prin utilizarea instrumentelor în linie de comandă, precum Linia de comandă, PowerShell sau Windows Terminal:
IMPORTANT: Dacă folosești un calculator desktop cu Windows 11 sau un laptop (fabricat de Lenovo, HP, ASUS sau alt producător) și vrei să schimbi utilizatorul care are permisiuni de Administrator, trebuie mai întâi să creezi un nou cont de utilizator. Conturile de utilizator noi sunt setate implicit să aibă permisiuni standard, nu de Administrator. Apoi, trebuie să setezi utilizatorul nou creat ca Administrator, conform instrucțiunilor din secțiunile următoare.
1. Cum schimbi tipul unui cont în Administrator din aplicația Setări în Windows 11
Poți folosi aplicația Setări pentru a schimba Administratorul de pe calculatorul tău cu Windows 11. Însă, mai întâi, trebuie să te conectezi la Windows 11 cu un alt cont de utilizator, care are permisiuni de Administrator. După ce ai făcut asta, deschide Setări și accesează Conturi. În partea dreaptă, derulează până la secțiunea Alți utilizatori și apasă pe aceasta.

În Setările din Windows 11, accesează Conturi > Alți utilizatori
Apare lista conturilor de utilizator active de pe calculatorul tău cu Windows 11. Contul pe care îl folosești acum nu este afișat aici. Apasă pe numele contului de utilizator pe care vrei să-l setezi ca Administrator. Astfel, apar mai multe opțiuni, inclusiv un buton numit Modificați tipul de cont. Apasă pe acesta.

Selectează utilizatorul și apasă pe Modificați tipul de cont
Apare fereastra pop-up Modificați tipul de cont, care afișează numele, imaginea și tipul contului. Apasă pe lista derulantă Tip cont.

Apasă pe lista derulantă Tip cont
Selectează tipul de cont dorit (Utilizator standard pentru a elimina privilegiile administrative sau Administrator pentru a le acorda), iar apoi, apasă pe OK.

Schimbă tipul de cont în Administrator
Ajungi din nou în aplicația Setări, unde tipul de cont a fost modificat pentru utilizatorul selectat.
IMPORTANT: Această acțiune nu transferă funcția de Administrator de la un utilizator la altul în Windows 11. Modifică doar tipul de cont pentru utilizatorul selectat, iar alte conturi de pe calculatorul tău continuă să fie Administratori. Dacă vrei ca un singur utilizator să fie Administrator, după ce setezi contul respectiv ca Administrator, conectează-te la acesta și setează toate celelalte conturi ca Utilizator standard folosind pașii prezentați mai sus, în această secțiune.
2. Cum schimbi tipul contului în Windows 11 folosind CMD sau Windows Terminal
Poți folosi și Linia de comandă sau Windows Terminal pentru a modifica un cont de utilizator și a-l seta ca Administrator. Mai întâi, deschide CMD ca Administrator sau accesează Windows Terminal. Apasă pe Da în fereastra CCU care apare.
Dacă vrei să transformi un cont din Standard în Administrator, introdu următoarea comandă, înlocuind NUME cu numele acelui cont de utilizator:
Nu uita să apeși pe tasta Enter pentru a rula comanda după ce ai introdus-o.

Cum faci un utilizator Administrator folosind CMD
Dacă ai introdus totul corect, comanda este executată cu succes, iar contul are acum privilegii administrative.
Pentru a retrograda un Administrator la Standard, copiază și lipește următoarele și nu uita să înlocuiești NUME cu numele contului:

Eliminarea unui utilizator din grupul Administratori folosind CMD
Nu uita să apeși pe Enter pentru a rula comanda după ce ai tastat-o.
IMPORTANT: Dacă vrei să schimbi tipul unui cont Microsoft în orice mediu de lucru în linie de comandă, înlocuiește NUME cu primele cinci litere ale adresei de e-mail asociate cu acesta.
3. Cum setezi un cont ca Administrator în Windows 11 din Windows Terminal sau PowerShell
Poți folosi și PowerShell sau o filă PowerShell din Windows Terminal pentru a modifica tipul unui cont. Mai întâi, deschide PowerShell ca Administrator și apasă pe Da atunci când vezi solicitarea CCU. Pentru a schimba tipul unui cont în Administrator, introdu următoarea comandă, înlocuind NUME cu numele utilizatorului pe care vrei să-l promovezi:

Setarea unui utilizator ca Administrator folosind PowerShell
Pentru a elimina drepturile de Administrator ale unui cont și a-l schimba în Standard, comanda pe care trebuie să o tastezi este puțin diferită:

Elimină unui utilizator din grupul Administratori folosind PowerShell
Spre deosebire de cele din Linia de comandă, aceste comenzi în PowerShell nu oferă feedback. Dacă vrei să schimbi tipul unui cont Microsoft, înlocuiește NUME cu primele cinci litere ale adresei de e-mail asociate cu acesta.
4. Cum schimbi un cont în Administrator ori Standard din Panoul de control
Dacă preferi consecvența, Panoul de control din Windows 11 te ajută să modifici tipul unui cont exact ca în sistemele de operare precedente. Pentru început, deschide Panoul de control și apasă pe linkul Modificare tip cont din secțiunea Conturi de utilizator.

În Panoul de control, apasă pe Modificare tip cont
Asta te duce la pagina Gestionare conturi, unde vezi toate conturile de utilizator de pe PC-ul tău cu Windows 11. Conturile de Administrator au tipul afișat dedesubt, în timp ce conturile Standard nu îl au. Găsește contul de utilizator al cărui tip vrei să-l schimbi și apasă pe numele acestuia.

Selectează contul de utilizator pe care vrei să-l configurezi
În continuare, apasă pe Modificare tip cont.

Apasă pe Modificare tip cont
La final, selectează Administrator și apasă pe butonul Modificare tip cont.

Setează utilizatorul ca Administrator
Modificarea se aplică imediat. Poți să editezi alte conturi de utilizator sau să închizi fereastra Modificare cont.
5. Cum setezi un cont ca Administrator cu netplwiz
Un alt instrument pe care-l poți folosi pentru această sarcină este unealta Conturi de utilizator, cunoscută și sub denumirea de netplwiz. Mai întâi, deschide fereastra Executare apăsând Win + R pe tastatura ta. Scrie netplwiz, iar apoi apasă pe OK sau pe tasta Enter.

Rulează comanda netplwiz
Apare fila Utilizatori a ferestrei Conturi de utilizator, care afișează o listă cu toți „Utilizatori(i) pentru acest computer”. Selectează contul de utilizator al cărui tip vrei să-l schimbi și apasă pe Proprietăți.

Selectează contul și alege Proprietăți
Asta te duce la fereastra Proprietăți pentru utilizatorul selectat. Deschide fila Apartenență la grup, selectează nivelul de acces pe care vrei să-l acorzi (Administrator sau Utilizator standard), iar apoi apasă pe OK.

Selectează Administrator
Mai apasă încă o dată pe OK pentru a închide fereastra Conturi de utilizator.
6. Cum setezi un utilizator ca Administrator din Gestionare Computer
O ultimă metodă, care merge pe toate edițiile de Windows, cu excepția Home, necesită deschiderea aplicației Gestionare computer. Poți face asta apăsând Win + X pe tastatură și alegând Gestionare computer din meniul afișat. Apoi, în panoul din stânga, dă dublu clic pe Local Users and Groups (Utilizatori și grupuri locale), urmat de Users (Utilizatori). În centrul ferestrei Computer Management (Gestionare computer), apar toate conturile de utilizator de pe calculatorul tău, inclusiv conturile ascunse sau dezactivate. Dă dublu clic pe contul de utilizator, pe care vrei să-l setezi ca Administrator.

În Computer Management, accesează Local Users and Groups > Users
Se deschide fereastra Proprietăți pentru utilizatorul selectat. Accesează fila Member Of (Membru a) și apasă pe butonul Add (Adăugare).

Apasă pe Add
În fereastra Selectare Grupuri, tastează Administrators și apasă pe Verificare nume, urmat de OK.

Tastează Administrators
Ajungi înapoi la fereastra Proprietăți, unde utilizatorul a fost adăugat ca membru al grupului Administrators. Apasă pe OK și ai terminat. Dacă vrei să elimini contul de utilizator din acest grup și să-l setezi ca utilizator standard, selectează Administrators, iar apoi apasă pe Remove (Eliminare), urmat de OK.

Apasă pe OK
Acum, poți să modifici alte conturi de utilizator sau să închizi fereastra Computer Management.
BONUS: Ce ar trebui să știi despre conturile de utilizator din Windows 11
Atunci când vrei să schimbi Administratorul pe laptopul, PC-ul sau tableta ta cu Windows 11, trebuie să ai cel puțin două conturi de utilizator, iar unul dintre ele să fie setat ca Administrator. Nu poți folosi Windows 11 fără un cont de Administrator. Atunci când creezi un cont de utilizator în Windows 11, după instalarea sistemului de operare, toate conturile sunt setate ca utilizatori standard, fără permisiuni de Administrator. Dar acestea pot fi setate ca Administrator, folosind oricare dintre metodele prezentate mai sus, în acest ghid.

Conturile noi de utilizator sunt setate drept conturi standard
În schimb, dacă îți creezi un cont de utilizator în timpul instalării de Windows 11, acel cont este setat implicit ca Administrator. Acel cont de utilizator poate să creeze apoi câți utilizatori vrea și să-i seteze ca utilizatori standard sau ca Administratori.

Atunci când instalezi Windows 11, contul de utilizator pe care îl creezi este setat ca Administrator
Unii oameni m-au întrebat: „Îți poți da singur privilegii de Administrator în Windows 11?”
Nu este posibil, deoarece numai un Administrator poate seta un alt utilizator ca Administrator. Este singurul tip de cont care are permisiunile necesare pentru a face asta. Prin urmare, un cont standard existent nu se poate seta pe sine ca Administrator.
Dacă vrei să schimbi Administratorul principal pe calculatorul tău cu Windows 11, trebuie, mai întâi, să setezi un alt cont ca Administrator, iar apoi, să schimbi setările Administratorului original pentru a-l seta ca Utilizator standard. După ce faci asta, poți chiar să elimini vechiul cont de Administrator. Pentru o mai bună înțelegere a conturilor de utilizator și a proprietăților acestora, îți recomand să citești acest articol: Ce este un cont de utilizator Windows?.
Câte conturi de Administrator ai pe calculatorul tău cu Windows 11?
Acum, știi toate metodele de a seta un cont de utilizator ca Administrator pe toate dispozitivele cu Windows 11, inclusiv pe laptopuri, pe PC-uri, pe dispozitive 2 în 1 și pe tablete. Pașii necesari sunt identici, indiferent de producătorul dispozitivului tău. Înainte de a închide acest tutorial, sunt curios cum ai setat conturile de utilizator pe dispozitivul tău: ai un singur utilizator setat ca Administrator sau mai mulți? Și de ce ai configurat lucrurile astfel? Comentează folosind opțiunile de mai jos și spune-mi.🙂